„Przeżywaj po swojemu” kampanią marketingową 2020 roku

Tak zadecydowała kapituła trzeciej edycji Polish Gaming Aces, jedynych nagród przyznawanych w branży rozrywkowej w Polsce. Koncepcję kreatywną kampanii dla Fortuna Online Zakładów Bukmacherskich przygotowała agencja AżTuNagle, za produkcje spotów odpowiadało Watchout Studio.

Kampania została doceniona za wyrazistość i dynamizm. „Sportowo-lifestylowy sznyt pokazał, że we wszystkim można wychodzić poza schemat, a wizerunek klienta zakładów bukmacherskich często podlega stereotypom. Fortuna pokazała, że każdy może przeżywać emocje po swojemu” czytamy w uzasadnieniu opublikowanym przez Interplay.pl, serwis będący inicjatorem i organizatorem konkursu Polish Gaming Aces. 

Za kreacją stoi warszawska agencja butikowa AżTuNagle Mirka Kulisza i Łukasza Jankowskiego. Ich pomysł na to, aby zainteresować zakładami sportowymi osoby, które czasem oglądają sport, ale nie są wcale zapamiętałymi kibicami i ekspertami sportowymi, został wybrany w przetargu. Była to pierwsza współpraca obu firm. 

– Ta kampania to pochwała różnorodności – przyznaje Mirek Kulisz – Obserwując reklamy konkurencji dostrzegliśmy, że istnieje pewien schemat pokazywania sportowych emocji. Zazwyczaj widzimy podskakujących z radości mężczyzn, wznoszących okrzyki i ubranych w barwy ulubionej drużyny. A przecież ludzie są różni. Mają różny temperament. W różny sposób okazują emocje. Jedni skaczą pod sufit, inni biorą wszystko na chłodno. Jedni są głośni, a inni spokojni. I tak narodził się pomysł, aby pokazać, że sportowe emocje każdy może przeżywać po swojemu. Fortuna daje przestrzeń dla takiej różnorodności.

fot. Adrian Chmielewski

 

Początkowo Fortuna zakładała przygotowanie jednej reklamy telewizyjnej (30”) w konwencji winietek – kilku scen z różnymi postaciami. Ostatecznie powstały aż 3 różne spoty 30”, kilka 15” i 10”. Reżyserią spotów wyprodukowanych przez Watchout Studio zajął się Kuba Michalczuk. Operatorem był Michał Englert (autor zdjęć do filmu Małgorzaty Szumowskiej „Śniegu już nigdy nie będzie”, polskiego kandydata do Oscara). 

– Reklamy nabrały szlachetnego, kinowego charakteru dzięki zastosowaniu tradycyjnej taśmy filmowej 16 mm, na której zostały zarejestrowane. To dzisiaj rzecz bez precedensu w polskiej reklamie. Klient udzielił nam dużego kredytu zaufania i wręcz zachęcał do szukania niecodziennych rozwiązań – podkreśla Łukasz Jankowski. – Ta komfortowa, partnerska relacja z pewnością przełożyła się na końcowy efekt.

Kampania „Przeżywaj po swojemu” trwała od września 2020 do lutego 2021. Spoty emitowane były w telewizji i w internecie (m.in. w serwisach informacyjnych oraz na Facebooku).

fot. Adrian Chmielewski

 

Klient: Fortuna Online Zakłady Bukmacherskie 

Konrad Komarczuk, Leszek Haba, Maciej Głaczyński 

 

Strategia: Paweł Sitnicki 

Kreacja: AżTuNagle 

Mirek Kulisz Łukasz Jankowski Angelika Kobylarz 

 

Produkcja: Watchout Studio 

Adrian Włodarski, Bartosz Buttitta, Natalia Gębarowska 

 

Reżyseria: Kuba Michalczuk 

DOP: Michał Englert 

Scenografia: Daria Dwornik 

Kostiumy: Ewa Gronowska 

Make-up: Paula Celińska 

Postprodukcja: Xantus 

Dźwięk: Głośno

Cookies są przetwarzane przez Państwa przeglądarkę zgodnie z polityką cookies. Pozostając na stronie, wyrażasz zgodę na wykorzystanie tej technologii. Dowiedz się więcej.

Zamknij